Kraków - śladami naszego patrona Jana Pawła II

28.09.2016 r. 36 uczniów naszej szkoły pod opieką dyr. Anny Żołyniak oraz nauczycieli Bożeny Lotycz, ks. Jacka Chochołka i Dariusza Balickiego wzięło udział w wycieczce szkolnej do Krakowa. Jej motywem przewodnim było odwiedzenie w Krakowie miejsc związanych z osobą naszego Patrona Jana Pawła II. Zaczęliśmy od Centrum Jana Pawła II, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej koncelebrowanej pod przewodnictwem naszego proboszcza ks. Jacka Chochołka. Następnie zwiedzanie całego obiektu i przejście do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach.

Kolejnym punktem wycieczki był Wawel. Pani przewodnik bardzo ciekawie przedstawiła historię wawelskiego wzgórza i katedry wawelskiej. Eksponowała miejsca szczególnie bliskie Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II, czyli miejsce w katedrze, gdzie przyjął święcenia kapłańskie oraz kryptę Św. Leonarda, w której odprawił mszę prymicyjną. Następnie była ulica Franciszkańska, gdzie podeszliśmy pod słynne papieskie okno. Odwiedziliśmy też Uniwersytet Jagielloński, gdzie Karol Wojtyła studiował polonistykę.

Przeszliśmy traktem królewskim na rynek główny podziwiając piękne zabytkowe kamienice i kościoły, Sukiennice, Bramę Floriańską oraz Barbakan. Zwiedziliśmy najsłynniejszą z krakowskich świątyń - Kościół Mariacki z oryginalnym ołtarzem dłuta Wita Stwosza.

Miło spędziliśmy chwile na krakowskim rynku upstrzonym kramami z okazji jarmarku Św. Michała. Była też wspólna fotografia pod pomnikiem Adama Mickiewicza i wizyta w Mc Donaldzie.

Ostatnim punktem wycieczki był Teatr im. J. Słowackiego, w którym obejrzeliśmy sztukę Moliera „Chory z urojenia”.

Pełni wrażeń późną nocą wróciliśmy do Rokietnicy.