Konkurs pięknego czytania

„Autor pisze tylko połowę książki, druga połowa należy do czytelnika”                     (J. Conrad)                                                             Klasa IV lekcje języka polskiego w tym roku szkolnym rozpoczęła od przygody z książką przygodową …  . Na początku roku szkolnego uczniowie przynieśli ulubione lektury z domowej lub szkolnej biblioteki i zaprezentowali je na forum klasy, zachęcając w ten sposób koleżanki i kolegów z klasy  do przeczytania  zaproponowanego utworu. Akcja miała na celu popularyzację literatury, propagowanie czytelnictwa, a jednocześnie wzbogacenie słownictwa i doskonalenie ortografii. Nauczycielka zachęcała do czytania, ponieważ bohaterowie lektur i ich niecodzienne sytuacje „wciągają w nieznane” i rozwijają wyobraźnię czytelnika, która tak bardzo  jest potrzebna, m.in. do pisania twórczych wypracowań.    W ciągu całego roku szkolnego czwartoklasiści obcowali z literaturą, a II półrocze rozpoczęli   od testu głośnego czytania wg K. Lausza, który pozwala stwierdzić, na poziomie której klasy uczeń czyta. Warto zaznaczyć, że siedmiu uczniów  czytało na poziomie klasy piątej.

Pod koniec roku szkolnego uczniowie uczniowie znów przynieśli ulubione lektury i każdy z nich zaprezentował się podczas klasowego konkursu pięknego czytania. Podczas czytania tekstu  wybranego przez ucznia i opracowanego w domu,  polonistka zwracała uwagę na: płynność i bezbłędność prezentowanego fragmentu, prawidłową dykcję oraz  intonację czytanego tekstu.
 Na uwagę zasługuje piękne czytanie przez : Magdalenę Dragan, Aleksandrę Lanar, Anetę Maj, Mikołaja Picha i Kornelię Wotę, a prezentowane teksty pochodziły z książek: H. Weeb- „Zaopiekuj się mną”, E. De Amisisa „Serce”, J. Brzechwy „Wiersze”, „Pokemon wieża strachów”, „Legendy polskie”.